Film Anděl Páně 2 pod taktovkou Jiřího Stracha a Marka Epsteina je hezké pokračování příběhu anděla Petronela a čerta Uriáše, které nás zasadí o několik staletí dál od prvního filmu do malebného Českého Krumlova, kde spolu s dalšími postavami a zakutáleným jablkem ze stromu poznání zažívají dobrodružství. Hudba z prvního dílu vznikla z pera Miloše Boka, který hudbu udělal vskutku nadčasově a i když v některých pasážích několik kritiků vyřklo poznámku ohledně moc očividné pompéznosti jeho orchestrace, ohodnocuji jeho výtvor jako absolutně nejlepší hudbu pro český film za posledních 10 let.
Na druhém pokračování se ujmul hudební tvořivosti Ondřej Brzobohatý, který vytvořil nosná hudební témata, která jsem po 4 týdnech usilovné práce spolu s Martinem Blažkem a Ondřejem zochestroval z klavírního partu pro velký symfonický orchestr a sbor. Mnoho částí jsem se pokoušel i za tento velice malý čas zaranžovat co nejdetailněji jak jen bylo možno. Po předchozí domluvě s Ondrou nad možnostmi zvuku, jsme usoudili, že budeme vycházet z instrumentace Christmas Carol od Alana Silvestriho. Jelikož však nebylo ve filmu možno použít tolik grandióznosti, nakonec jsem hodně míst zorchestroval podobným stylem jako Straviského Pták Ohnivák (mírnější pasáže). Některé úseky jsem často měnil i v rámci hudby. A však Ondřej nikdy neprotestoval, takže nakonec i s podporou Martina, který se ujmul orchestrace „písniček“ a závěrečné titulkovky jsme projekt dokončili. K přepisu z MIDI tracků jsem používal program Notation Composer, který jeden z mála programů disponuje nástroji jako vkládání taktových čar do hudebního úseku (při rubatu) a na kompletní instrumentaci a rozdělení do partů program Sibelius.
Hudba se natáčela v Bratislavě s rozhlasovým orchestrem a sborem Boni Pueri od 26.9. – 1.10.2016. Každá frekvence trvala 4 hodiny s přestávkami a natáčela se pouze 1 frekvence za den, což na komplikovanost partitury byla docela zátěž. A však muzikanti s dirigentem Adrianem Kokošem se zhostili tohoto úkolu statečně a za to jim patří velký dík. Kompletního smíchání a masteringu se zhostil Michal Pekárek, který již delší dobu spolupracuje s Ondřejem v režii Hudebnho studia 1 na Kavčích Horách a má za sebou práce na nové desce Richarda Mullera a Lenky Nové.
Zde je odkaz na video, které jsem natočil ve studiu a pro představu si zde můžete poslechnout trailerovou muziku..