Arma Reforger Soundtrack

Skládat hudbu k filmu je krásná a inspirativní práce, která může velice pomoci celému příběhu dodat to, co je schováno za vizuálním obsahem. U hry je proces komponování mírně odlišný, ne v navozování atmosféry ale v určitém pochopení struktury hudebních celků a jelikož hra již není dávno lineární multi-medium je potřeba na to brát zřetel.

Pro Bohemia Interactive, ve které hra Arma Reforger vznikala, jsem dělal pár prací v rámci přípravy hudebního materiálu pro několik titulů jako např. Ylands do které dělal hudbu Varhan Orchestrovič Bauer, jejich výroční koncert v Obecním domě nebo jsem pomáhal mému věrnému příteli Janu Vašinovi, který se postaral o nýnější podobu a orchestraci skladeb z minulých herních titulů.

Jelikož můj přístup i hudební myšlení se jevilo jako optimální pro nadcházející titul, rozhodli se „kluci z Bohemky“ (Jan Dušek & Tomáš Bayer) vložit důvěru v můj hudební cit a zkusit vytvořit něco, co bude reprezentovat nadcházející titul nejlépe jak jen to je možné.

Nejprve jsme pracovali na několika návrzích hlavního tématu, jelikož pro mne patřičná hudební i koncepční kontinuita má velký význam a má i důležitou sílu v udržení celé podstaty projektu. Byl vždy na prvním místě smysl proč to vůbec děláme. Hra Arma Reforger je zasazená do období konce 80. let 20 století a odehrává se na ostrově Everon (který je ve své podstatě českým ostrovem, co do vizuální i takové pocitové podoby) kde spolu soupeří frakce američanů a rusů. Dle požadavků jsem měl nastínit všechny tyto nuance do hlavního tématu, který byl několikrát přepracováván, ale nakonec se mi to podařilo.

Hudby v této hře není zas tak moc, jelikož pro boje z překvapení nesmí být hráč rozptylován žádnými jinými zvuky byť i tichými. Takže hudba je zasazená vždy tam, kde se hodí navodit určitou atmosféru.

Na tomto krásném projektu z hudebního světa spolupracovalo mnoho lidí, zmíním Jana Vašinu, který vytvořil a upravil témata ze starých herních titulů do úžasných orchestrálních skladeb. Dále Alexandra Smutného s celým týmem Soundsgate, který zajišťoval koordinační práci a nahrávání. Mého skvělého kolegu soundinženýra Víta Krále s celým týmem ze Smečky Studio, kterému děkuji za úžasné a pohodové natáčení, tak i stejnou měrou děkuji za mixing a mastering kamarádovi a kolegovi Davidu Hyskovi. Naši velkou práci si můžete stáhnout a poslechnout z této stránky. Určitě za nedlouho si soundtrack budete moci naladit i na Spotify. 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.